DUA MEKANLARI -5- (ALİ PAŞA CAMİİ) - (Mevlüt Mergen'in Yazısı)
- 10-06-2022 09:08
HATIRALARIMIZIN ARASINDA AYRI BİR YERİ VARDIR BU MABEDİN, EN SON DİYARBEKİR VALİSİ MUSTAFA CAHİT KIRAÇ’LA BİRLİKTE BİR CUMA GÜNÜ BU CAMİYE GİTMİŞTİM?
+++
DİLİMİZ AKLIMIZIN KANDİLİDİR
Evet dilimiz aklımızın kandilidir, aklın görünmezliğine karşı dilimiz aklımızın ürettiği fikirleri, çareleri, tedbirleri, proje ve tasarıları, şiirleri yansıtan bir kandil..
Sadece aklımızın mı?
Hayır!.. Kalbimizin, ruhumuzun da kandili, tercümanı rehberidir, düşmanlıklar dil ile dostluğa dönüşür, dostlukların yıkılması da dil ile olur..
Dil, mahkumiyetimiz, dil özgürlüğümüzdür, onu ne kadar yerinde ve düzgün kullanırsak yolumuz o denli aydınlık ve açık olur, yeryüzündeki bütün kapılar elle açılırken cennet kapılar dille açılır.
Dil o mübarek kelimeyi telaffuz etmedikçe cennet kapılarını açmak ne mümkün?
Cenab-ı Hak insanı günde beş kere camiye, yani cennete, yine insanın diliyle çağırmaktadır, bu çağrıya “adam sende boş ver” diyen dillere yazıklar olsun…
Yazıklar olsun o dile ki din kardeşini incitir, küfrün taşaronluğunu yapar..
İnsanlara eziyet eden anacığına “koca karı” babacığına “moruk” diyen diller ne kötü diller…
Cehennemin zakkum ağacı bu kötü dillerle beslenmektedir.
Sevgili peygamberimiz (s.a.v.)dile şu talimatı verir: “Ya doğruyu söyle ya da sus”
![](https://www.ozdiyarbakirgazetesi.com/images/haberler/2022/06/ali-pasa-2.jpg)
DENEBİLİRKİ SUR İÇİNDEKİ CAMİLERİN HEMEN HEPSİ CAMİ-İ KEBİRE AYNI MESAFEDEDİR, NAMAZ VAKTİ GİRDİĞİNDE OKUNAN EZANI DUYANLAR BU CAMİLERDEN EN YAKIN CAMİYE GİDİLEBİLECEK..
İSTEYEN CAMİ-KEBİRE DE YETİŞEBİLİR, EZAN OKUNDUKTAN HEMEN SONRA MÜEZZİNLER “KAMET” GETİRMEZ YÜKSEK SESLE ÜÇ KEZ İHLAS-I ŞERİF OKURLARDI Kİ AVLUDA AYAK SESLERİ KALMASIN HERKES İMAMA YETİŞSİN İÇİN.. O ZAMANLAR BU USUL HER CAMİDE VARDI, ÇÜNKÜ OSMANLI “BU USULÜ” BENİMSEMİŞ VE ADINA DA “ENDERUNİ” DEMİŞTİ…
GÜNÜMÜZDE ENDERUNİ USULÜ YENİ KEŞFEDİLMİŞ GİBİ BİR HAVA ESTİRİLMEK İSTENMEKTEDİR, YİNE DENEBİLİR Kİ SUR İÇİNDEKİ BÜTÜN CAMİLERDE BU USUL İCRA EDİLİRKEN MÜEZZİN VE İMAMLAR AYNI MAKAMLARI KULLANIRLARDI, YANİ GEREK MÜEZZNLER, GEREKSE İMAMLARIN HEPSİ “MAKAMŞİNAS” İNSANLARDI. BU DURUM CEMAAT ÜZERİNDE “HAYRANLIK” ETİKİSİ OLUŞTURURDU.